Darmowa wysyłka na terenie Polski dla zamówień już od 149 PLN

Kącik kulinarny, czyli zdrowe śniadania dla lepszej kondycji brody

To co jesz wpływa na Twój wygląd, samopoczucie i Twoją brodę! Jeśli Twoja dieta jest uboga, a Ty dostarczasz zbyt małą ilość składników odżywczych takich jak białka, kwasy tłuszczowe, witaminy i minerały, po jakimś czasie odbije się to negatywnie zarówno na Twoim zdrowiu jak i na kondycji brody. Dieta jest ściśle powiązana z szybkością wzrostu brody i jej jakością. Przy niedoborach w diecie organizm poniekąd przechodzi w stan oszczędzania, a porost brody czy włosów traktuje jako “zbędny wydatek”. Dlatego warto porządnie zadbać o swoją dietę. Dzięki temu gotowanie będzie nie tylko przyjemnością, ale również zadbasz jedzeniem o własne zdrowie i kondycję swojej brody. Dlatego zadbaj, aby Twoje śniadania dostarczały Twojej brodzie wszystkiego, co najlepsze!

Śniadania dla  zdrowego zarostu

Jeśli chcesz być długo najedzonym, a przy tym posiadać zdrowy zarost warto zadbać aby Twój pierwszy posiłek był należyty! Dostarcz organizmowi porcję białka i zdrowych tłuszczy. A także zadbaj o odpowiednią ilość witamin i soli mineralnych.

Omlet. Jajecznica. Jajka na twardo, jajko miękko, jajko sadzone, jajko w koszulce!  Jajko to zawsze dobra opcja śniadaniowa! Łatwo je wykonać i nigdy się nie nudzą. A do tego dostarczają  Jajko dostarcza organizmowi sporo białka. Zawiera aminokwasy egzogenne, które musimy dostarczać organizmowi wraz z pożywieniem. Poza tym to źródlo witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak witamina A, D i E, a także witamin z grupy B i składników mineralnych: cynku, fosforu, selenu i żelaza.

Polecamy Ci również sięgać po tofu jako zróżnicowany zamiennik dla jajek. Tofu to również doskonałe źródło białka bogatego we wszystkie aminokwasy, które nasz organizm łatwo przyswaja. Poza tym zawiera sporo wapnia, fosforu, potasu, żelaza, witamin z grupy B i E.

Kolejnym smacznym źródłem białka, który sprawdzi się na śniadaniowe przepisy są strączki. Fasolka: czerwona, biała, czarna i wiele innych odmian i ciecierzyca to również fantastyczne opcje dla zdrowia Twojej brody! A przy okazji możesz odkryć wiele nowych i ciekawych dań!

Niezależnie czy sięgniesz po jajka, tofu, nabiał, strączki czy inne źródło białka do każdego posiłku warto również dodać porcję warzyw lub mix sałat. Posiłek możesz urozmaicić dorzucając różnego rodzaju kiełki będące bombami witaminowymi. A także wykonując pyszne dressingi: porcja wysokiej jakości tłuszczu np. oliwę z oliwek, olej rzepakowy, olej z czarnuszki, opcjonalnie z kilkoma łyżkami soku z cytrusów i przyprawami. Do tego porcja orzechów lub pestek np. słonecznika lub dyni. Et voila!

Sałatka z  pestkami lub porcja warzyw polana dressingiem z dobrej jakości olejem lub oliwą, w otoczeniu wybranej przez Ciebie porcji białka, dostarczą Ci białka, zdrowych tłuszczów i witamin. A szklanka świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego do posiłku dostarczy całkiem sporo wapnia. Pełnowartościowe śniadanie gotowe. Jesteś ciekaw naszych propozycji?

Jajko w pomidorach, czyli szakszuka

Przepis na jajecznicę i jajko sadzone chyba nie jest Ci potrzebny! Polecamy Ci za to spróbować nieco bardziej egzotyczną wersję jajecznego śniadania, czyli szakszukę! To bajecznie prosty i efektowny przepis na pożywny posiłek. Przygotuj kilka sztuk świeżych pomidorów lub puszę pokrojonych pomidorów, czerwoną paprykę, olej, cebulę, czosnek i przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatałowa, chili i kmin rzymski. Nie zapomnij o jajkach! Podsmaż drobno pokrojoną paprykę wraz z cebulką  na patelni oraz dodaj do niej pomidory pokrojone w kostkę. Pomidory dopraw solą, pieprzem i przyprawami. Kiedy pomidory lekko odparują wbij na nie jajka i przykryj patelnię. Poczekaj aż białka jaj się zetną. Szakszukę podawaj z pieczywem, posypane świeżą pietruszką lub świeżą kolendrą. A jeśli będziesz chciał urozmaicić swoją szakszukę dopraw ją inaczej. My uwielbiamy to danie z trochę mniej standardowym mixem przypraw: chili, kolendrą, zielem angielskim, kozieradką, kardamonem, imbirem, goździkami, cynamonem i oczywiście pieprzem czarnym. Polecamy Ci czasem zaszaleć.

Tofucznica dla zdrowej brody

Polecamy Ci przetestować również alternatywę dla jajecznicy, czyli tofucznicę. I właśnie na nią otrzymasz od nas przepis. Przygotuj kostkę tofu naturalnego lub zaszalej z tofu wędzonym, a także łyżeczkę czarnej soli, pieprz, kurkuma i olej roślinny. Tofucznicę warto wzbogacić o płatki drożdżowe, które również są niezwykle wartościowe dla Twojej brody i poprawią smak tofucznicy. Jednak może się obyć bez nich. Opcjonalnie przygotuj również pomidorki koktajlowe lub kalafior. Jeśli decydujesz się na wersję pomidorową na rozgrzanej patelni z olejem podsmaż pomidorki koktajlowe. W przypadku wersji kalafiorowej najpierw ugotuj drobno porwane różyczki, a następnie kiedy lekko zmiękną przenieś je na patelnię i delikatnie podsmaż. W tym czasie rozkrusz tofu na drobne kawałki i wymieszaj je z czarną solą, pieprzem i kurkumą. Dorzuć je na patelnię, kiedy pomidorki lekko zmiękną i puszczą sok lub w momencie kiedy różyczki kalafiora lekko się zarumienią. W razie konieczności dolej odrobinę wody na patelnię i podsmaż wszystko razem, aby przeszło smakiem i dosyp trochę płatków drożdżowych. Uważaj, aby nie przesadzić z czarną solą, która nadaje tofucznicy “jajkowy” posmak. Potrafi być diabelnie słona. Chcesz jeszcze bardziej podkręcić smak tofucznicy? Zamiast dolewać do niej wodę użyj aquafaby, czyli wody po puszce z ciecierzycą! Tofucznicę podawaj z pajdą chleba i mixem sałat z pestkami słonecznika.

Kanapki na szybko, które polubi każdy brodacz

Kanapki to zawsze dobra opcja. Przygotuj do nich pyszne pasty na przykład ze strączków, świeże warzywa i kiełki. Skorzystaj z gotowego hummusu lub zrób go sam. Możesz także przygotować jajeczną pastę śniadaniową lub wykonaną z soczewicy. Mixuj dowolnie!

Osobiście polecamy Ci wypróbować pastę z czerwonej fasolki rozblendowanej z suszonymi pomidorami i szczyptą soli oraz pieprzu. Źródło białka i tłuszczu załatwione. Posmaruj pieczywo pastą, a na wierzchu ułóż oliwki i rukolę. Wybieraj ciemny chleb, który dostarczy Ci więcej wartości odżywczych. Chleb z mąki żytniej będzie zawierał więcej witaminy B2, manganu i cynku, a tej z mąki pszennej witamin B1, PP i magnezu.

Możesz również sięgnąć po kanapki z pokrojonym jajkiem lub twarogiem i ogórkami kiszonymi. Ogórki są niezwykle zdrowe. Są dobrym źródłem witamin z grupy B, magnezu, potasu, żelaza i wapnia. A co najważniejsze są naturalnym probiotykiem. Dzięki zawartości kwasu mlekowego pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego i mikroflorę jelitową. Poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci. Koniecznie posyp je z wierzchu koperkiem.

Dobry początek dnia to podstawa

Zacznij dzień od porządnego i zdrowego śniadania. Jeśli każdy Twój posiłek będzie zawierał źródło białka, porcję nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz sporą porcję witamin i minerałów Twoja broda na pewno będzie rosła w lepszej kondycji.

Zyska na tym jednak nie tylko Twoja broda, ale również Ty. Lepszy humor i dobre samopoczucie gwarantowane. Pamiętaj, że dobre nawyki żywieniowe połączone z odpowiednią pielęgnacją to gwarancja zdrowej i pięknie rosnącej brody.

Polecane produkty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.