Nie wychodź do sklepu w czasie epidemii! Darmowa wysyłka na terenie Polski dla zamówień już od 99 PLN

Pierwsza wizyta w barber shopie. Jak się przygotować do cięcia u barbera?

Przygotowanie do wizyty w barber shopie zaczyna się jeszcze przed przekroczeniem progu salonu! Zapuść odpowiednio włosy, daj im odrosnąć po ostatnim ścinaniu. A jeśli chciałbyś, aby barber wytrymował Twój zarost warto najpierw go zapuścić. Od Ciebie zależy czy chcesz, aby barber prowadził Twoją brodę już od etapu zarostu czy wolisz zaczekać i przyjść z kilku centymetrową brodą. Jeśli Twoja broda i włosy są gotowe na strzyżenie czas, abyś Ty również się przygotował przed pierwszą wizytą w barber shopie!

Znajdź odpowiedni barber shop i umów wizytę

To tak naprawdę pierwszy krok. Jeśli nie wybrałeś jeszcze swojego barber shopu wcześniej zrób rozeznanie. Jak wybrać odpowiedni barber shop? Podpytaj dobrze ostrzyżonych znajomych, poprzeglądaj opinie i zdjęcia salonu. A najlepiej najpierw przeczytaj ten tekst.

Upewnij się czy w wybranym salonie obowiązuje wcześniejsze umawianie wizyt czy też możesz skorzystać z opcji walk-in. A jesli nie wiesz co to walk-in śpieszymy z tłumaczeniem! Do tego typu salonów barberskich możesz wejść z ulicy bez rezerwacji. Musisz jednak ustawić się w kolejkę i czekać, często kilka godzin, aż przyjdzie pora na Ciebie.

W większości barber shopów obowiązuje jednak system umawiania wizyt. Skorzystaj z aplikacji do ich umawiania lub zadzwoń do salonu. Dzięki temu nie będziesz musiał czekać na swoją kolej oraz nie zostaniesz odprawiony bez strzyżenia. A przy okazji nie będziesz musiał niepotrzebnie czekać na wizytę i tracić czas.

Pamiętaj, aby wybrać odpowiednią dla siebie usługę. Na tej podstawie barber zarezerwuje dla Ciebie swój czas. Jeśli wybierzesz samo strzyżenie włosów, a po przyjściu do salonu będziesz chciał również ostrzyc brodę może się okazać, że barber nie będzie miał dla Ciebie tyle czasu. Jesli nie wiesz którą usługę wybrać zawsze możesz podejść do salonu lub przedzwonić i rozwiać swoje wątpliwości.

Myć czy nie myć włosy przed wizytą?

Nie wiesz czy umyć włosy i nakładać na nie pomadę przed wizytą u barbera? Jeśli masz taką możliwość najlepiej nie nakładaj w ten dzień na swoje włosy żadnych produktów do stylizacji włosów. Przyjdź z włosami, które nie są tłuste ale też nie myj ich chwilę przed wizytą. Jest to ważne zwłaszcza jeśli to Twoja pierwsza wizyta. Dzięki temu barber zobaczy jak wyglądają i układają się Twoje naturalne włosy, co umożliwi mu lepszą ocenę i dopasowanie fryzury.

Jeśli przyjdziesz z nałożoną na włosach pomadą lub w tłustych włosach barber nie będzie mół ocenić naturalnego stanu Twoich włosów. W końcu widzi je albo wystylizowane albo zbyt ciężkie i położone. Barber najprawdopodobniej od razu zaprosi Cię do myjki. Jednak umycie włosów tuż przed strzyżeniem nie rozwiązuje problemu. Włosy będą zbyt “świeże” i lekkie. Łuski włosa wrócą na swoją pozycję dopiero po kilku godzinach, a kiedy skóra zacznie produkować sebum włosy również zmienią nieco swoje ułożenie.

Dlatego najlepiej jest umyć włosy kilka godzin przed wizytą w barber shopie i nie nakładać już na nie żadnej pomady. Jeśli wiesz, że Twoje włosy przetłuszczają się powoli spokojnie możesz zrobić to dzień przed wizytą. Jeśli barber zna już Twoje włosy, wie jak się układają i jakiej fryzury potrzebujesz nie będzie to już aż tak ważne.

Ubierz się wygodnie

Pamiętaj, że na fotelu barberskim spędziesz średnio od 40 do nawet 90 minut. Ten czas będziesz chciał spędzić w komfortowych warunkach. O ile nie musisz obawiać się czy fotel barberski jest wygodny, o tyle jeśli ubierzesz gruby sweter może być Ci zbyt gorąco pod peleryną. Nienajlepszym pomysłem jest również bluza z kapturem. Kaptur może Cię uwierać i będzie plątał się w zagłówku.

Przy okazji pamiętaj, że podczas strzyżenia pomimo peleryny włosy lecą wszędzie. Dlatego elegancką marynarkę czy najlepszą koszulę warto zdjąć lub zostawić w domu. Jeśli umówiłeś się na farbowanie lub cover brody dla pewności możesz ubrać t-shirt, który może ulec zniszczeniu. Zdarza się to rzadko, ale jednak farba może skapnąć na Twoje ubranie. Barber shop to nie rewia mody. I tak będziesz skitrany pod peleryną. Także postaw na wygodny strój.

Przyjdź do barber shopu punktualnie

Po umówieniu wizyty barber zarezerwuje dla Ciebie odpowiednią ilość czasu. Postaraj się przyjść punktualnie. To jest ani za szybko ani za późno.

Jeśli przyjdziesz zbyt szybko będziesz musiał poczekać na swoją wizytę w poczekalni, o ile taka znajduje się w barber shopie. W czasach pandemii większość barber shopów musiała zrezygnować z poczekalni i wyłączyć ją z użytku. W takiej sytuacji oczekiwanie na swoją wizytę może być nieprzyjemne, a Ty będziesz musiał zaczekać na nią przed wejściem do salonu.  Jeśli jednak poczekalnai funkcjonuje normalnie najprawdopodobniej będziesz mógł napić się trunku, poczytać gazetę i poczekać spokojnie na swoją kolej. A jeśli fotel zwolni się wcześniej barber na pewno Cię na niego zaprosi.

Postaraj się nie spóźniać. Miej na uwadze, że jeśli spóźnisz się ponad 15 minut barber może (choć nie musi) odmówić przyjęcia Cię lub wykonać samo strzyżenie włosów, jeśli byłeś umówiony na komplet. Dlaczego tak się dzieje? Jeśli pomyślałeś, że Twój barber jest złośliwy to śpieszymy z wyjaśnieniem, że to nieprawda!

Spóźnialscy mają gorzej

Wyobraź sobie, że klient przed Tobą spóźnił się 40 minut, a Ty przyszedłeś na swoją wizytę punktualnie. Strzyżenie brody i włosów salonie trwa 1 godzinę i 15 minut, zaś sama broda 30 minut.

Jeśli barber wykona pełną usługę swojego spóźnionego klienta, Ty będziesz musiał czekać ponad 40 minut i być może nie zdążysz na później umówione spotkanie. Natomiast, jeśli spóźnionemu klientowi barber obetnie samą brodę wejdziesz na fotel tylko z kilku minutowym opóźnieniem. A co, jeśli w ciągu dnia każdy klient spóźni się 15-20-30 minut? Ostatni klient będzie czekał na swoją wizytę godzinę! Co niekoniecznie musi go ucieszyć lub mu pasować. Dlatego niestety przy dużych spóźnieniach możesz liczyć się z koniecznością wybrania jednej z dwóch usług lub przełożenia wizyty na inny dzień.

Staraj się szanować swój czas, ale również Twojego barbera i innych klientów. I nie złość się, jeśli czasem musisz chwilę poczekać na swoją usługę. Być może barber ma obsuwę, bo nie chciał zostawić spóźnionego klienta be obcięcia.

Określ swoje oczekiwania…

Przed strzyżeniem porozmawiaj z barberem o swoich oczekiwaniach. Dobra komunikacja to podstawa dobrego strzyżenia, dzięki któremu będziesz zadowolony. Jeśli masz konkretne oczekiwania odnośnie swojej fryzury i brody przekaż je fryzjerowi. Możesz pokazać zdjęcie podobnych strzyżeń które oczekujesz lub opisać je słowami.

Staraj się być precyzyjny. Skrócenie brody “tylko trochę” dla jednych będzie oznaczało wyrównanie samej bryły zarostu, a dla innych skrócenie brody niemal o połowę.  Lekkie ogarnięcie to zbyt subiektywna miara, która dla każdego może oznaczać coś innego. Barber na pewno będzie próbował się dopytać jakiej fryzury oczekujesz oraz będzie zadawał pytania pomocnicze, abyś mógł lepiej sprecyzować swoje wymagania. Dopyta Cię o długość fryzury czy Twoje zwyczaje jeśli chodzi o stylizację i układanie włosów etc. A na podstawie udzielonych przez Ciebie informacji oraz analizując Twoje włosy i kształt głowy postara się je dopasować i odwzorować na Tobie.

Jeśli nie rozumiesz któryś z zadawanych Ci pytań lub masz wrażenie że to barber nie ma pojęcia o czym mówisz, postaraj się poprosić o wytłumaczenie tego co mówi lub spróbować doprecyzować o co Ci chodzi innymi słowami. Barber może zgłaszać uwagi do Twoich próśb i proponować inne rozwiązania. Postaraj się nie być zamknięty na jego propozycje, w końcu chce dopasować fryzurę jak najlepiej do Ciebie, jednak nie musisz zgadzać się na wszystkie sugestie fryzjera. Być może wyjdziesz z inną fryzurą niż na zdjęciu, jednak będziesz wyglądał w niej zdecydowanie lepiej. Jednak nie chodzi o to, żeby barber na siłę przekonał Cię do swojej racji. Broda z wąsem wygląda zdecydowanie lepiej. Ale jeśli koniecznie nie chcesz go nosić śmiało to powiedz, zamiast usuwać wąsa w domu po wizycie. Nie wstydź się wyrażać swojego zdania.

…lub pozostaw wolną rękę barberowi

Możesz również pozostawić wolną rękę barberowi, aby sam dopasował do Ciebie fryzurę i brodę. Co może zakończyć się ogromnym sukcesem! W końcu dobieranie fryzur do twarzy, sylwetki, kształtu głowy i rodzaju włosa to coś, co barber robi na co dzień. Barber nie jedną osobę już obciął, i nie jedną brodę ogarną przywracając do stanu świetności. Prawdopodobnie zna się na tym lepiej niż Ty. Bez Twoich sugestii dopasuje do Ciebie fryzurę według swojego uznania, doświadczenia i nabytej wiedzy. Naprawdę wielu klientów korzysta z tej opcji.

Jednak jeśli masz konkretne oczekiwania lub przyzwyczajenia odnośnie fryzury, lepiej najpierw przekaż je barberowi. Jeśli oczekujesz konkretnego efektu i tego nie zgłosisz raczej nie wyjdziesz z salonu zadowolony.  Barber może mieć na Ciebie zupełnie inną wizję niż Ty sam. Jeśli nie zgłosisz żadnych uwag nie zdziw się, jeśli barber wycieniuje Twoje boki od zera, kiedy Ty oczekiwałeś klasycznej długiej fryzury. Barber nie czyta w myślach.

Podczas strzyżenia również możesz rozmawiać ze swoim fryzjerem i rozwiewać wszelkie swoje wątpliwości. Nie krępuj się, jeśli coś Ci nie odpowiada, chcesz zgłosić uwagę lub dopytać się o niejasności. Uciętych włosów fryzjer nie doklei. A najważniejsze jest, abyś wyszedł z salonu zadowolony.

Wizyta zakończona sukcesem

Jeśli zastosujesz się do naszych rad na pewno wyjdziesz zadowolony z barber shopu. Zapuszczenie włosów czy brody pod cięcie zajmuje trochę czasu, dlatego bardzo ważne jest aby oddać je w ręce profesjonalisty. Po odpowiednim przygotowaniu się do wizyty, dzięki rozmowie przed strzyżeniem, barber na pewno odczyta Twoje potrzeby. A Ty wyjdziesz z perfekcyjnie skrojoną brodą i włosami.

Polecane produkty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas 10% rabatu!

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. </br>Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Więcej informacji

Polityka cookies Sklep Cyrulicy nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tak zwane „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Sklepu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Sklepu. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: 1. dostosowania zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Sklepu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; 2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Sklepu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Sklepu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Sklepu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: 1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Sklepu; 2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, na przykład wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Sklepu; 3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Sklepu; 4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; 5. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Sklepu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Sklepu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Sklepu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Sklepu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Close